Frédéric H. Fajardie

Frédéric H. Fajardie

Frédéric H. Fajardie

O Φρεντερίκ Φαζαρντί θεωρείται εκπρόσωπος, μαζί με τον Ζαν-Πατρίκ Μανσέτ, του γαλλικού νουάρ μυθιστορήματος néo-polar, όπου η κοφτή, νευρική γραφή και το αστυνομικό μυστήριο συναντούν την οξύτατη κοινωνική κριτική, προσφέροντας στους αναγνώστες ένα εξαιρετικό εργαλείο για να εξερευνήσουν την αθλιότητα που προσπαθεί να κρύψει η σύγχρονη κοινωνία, τη σκοτεινή ατμόσφαιρα των αστικών κέντρων, τη βία και την αίσθηση απογοήτευσης που πλημμυρίζουν τους κατοίκους τους.

Πολιτική, περιπέτεια, έρωτας, αλλά και η ανεπίσημη, εξεγερμένη ιστορία μιας ολόκληρης γενιάς. Γραμμένο το 1988, το μυθιστόρημα Κόκκινα κορίτσια, πάντα πιο όμορφα είναι στην πραγματικότητα μια μαρτυρία – μια μαρτυρία που σε βυθίζει στο φλεγόμενο Παρίσι του Μάη του ’68 και, με μιαν ανάσα, σε ξαναφέρνει στο σήμερα της πόλης και του ήρωά του, ο οποίος επιστρέφει στη Γαλλία έπειτα από είκοσι χρόνια εξορίας. Λιτή, σχεδόν γυμνή, επιθετική μα και τόσο τρυφερή, η γραφή του Φαζαρντί δίνει το ρυθμό σ’ αυτό το μπλουζ, που ηχεί πιο σωστά από πολλές διατριβές που εκδόθηκαν για τον γαλλικό Μάη.

«Ήμουν είκοσι χρονών. Ήμουν αριστεριστής κι ήταν Μάης ’68. Η επανάστασή μου ήταν η επανάσταση της πεζικαρίας, των ανώνυμων αγωνιστών. Πολεμούσαμε για ένα οδόφραγμα, για μια γωνία δρόμου. Η αστυνομία μας ξυλοκοπούσε μακριά από τους δημοσιογράφους. Τα επετειακά βιβλία δεν μιλούν ποτέ για μας. Για ν’ αποκαταστήσω την αδικία έγραψα αυτό το μυθιστόρημα που μιλάει για έρωτα, για τη χαρά της ζωής, για θάνατο και για μια μακρόχρονη εξορία δύο δεκαετιών. Ο Φρέντι και ο Τέντι, οι ήρωες του Κόκκινα κορίτσια, πάντα πιο όμορφα, είναι δύο τρελαμένοι πιτσιρικάδες. Τρέχουν από διαδήλωση σε διαδήλωση κι από εξέγερση σε εξέγερση ως τη μέρα που η αστυνομία τους διαλέγει εν αγνοία τους για να στήσει μια προβοκάτσια. Μα, ο Φρέντι έχει μόλις συναντήσει τον μεγάλο έρωτα...»
Φρεντερίκ Α. Φαζαρντί

1947. Ο Τζο Ντικμάν, νεαρός Γάλλος που έχει πολεμήσει σε όλα τα μέτωπα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και είναι φορτωμένος με παράσημα, νιώθει χαμένος σε μια μεταπολεμική Γαλλία που έχει λησμονήσει τους αληθινούς της ήρωες. Ανοίγει, με τον φίλο του Σκαρφάτι, ένα γραφείο ιδιωτικών ερευνών. Η πρώτη μεγάλη υπόθεση που αναλαμβάνουν να διαλευκάνουν αποδεικνύεται πραγματική βόμβα! Ένας δισεκατομμυριούχος πέφτει από το ιδιωτικό του αεροπλάνο πάνω από τη Μάγχη και οι συνεπιβάτες του σκοτώνονται ο ένας μετά τον άλλο. Ερευνώντας, οι δύο ιδιωτικοί ντέτεκτιβ διασταυρώνονται με μια ακατανίκητα γοητευτική ξανθιά με γκρίζα μάτια, με μουσικούς της τζαζ και νεαρούς «ζαζού» του Σαιν-Ζερμαίν-ντε-Πρε που ακολουθούν τη μόδα της εποχής και παθιάζονται με την τζαζ, με μια ρομαντική πόρνη που ερωτεύεται τον Ντικμάν, με διεφθαρμένους μπάτσους, με αντιστασιακούς, με πρώην γκεσταπίτες κι Αμερικανούς στρατιώτες ευγενικούς όσο και αφελείς.

Ένα συναρπαστικό νουάρ μυθιστόρημα που διαδραματίζεται σε μια παράξενη μεταπολεμική περίοδο όπου το χιούμορ και το γέλιο αντισταθμίζουν την πίκρα και την απογοήτευση μιας βροχερής Γαλλίας που αποφασίζει να κλείσει τους οίκους ανοχής της.

Ο Στεφάν κι ο Πωλ, μοιάζοντας με ιππότη και πιστό ιπποκόμο στην υπηρεσία της πριγκίπισσάς τους, θα επιχειρήσουν με το δικό τους τρόπο να πολεμήσουν την υποκρισία, την υποδούλωση του ατόμου, τη χειραγώγηση, τον εξαναγκασμό.

Μέσα στο χάος που προκαλούν, οι μυστηριώδεις και ασύλληπτοι «Παπουτσωμένοι Γάτοι» θα προσφέρουν μια μεταθανάτια εκδίκηση σε ένα από τα θύματα αυτής της απάνθρωπης κοινωνίας που εκμηδενίζει το άτομο και θα αποδείξουν ότι «…η ζωή είναι μια επιχείρηση κομάντο. Είναι μια επιδρομή στον έρωτα, στη φιλία, στην τρυφερότητα, στον καβγά, στην εξουσία…»

O Φρεντερίκ Φαζαρντί θεωρείται εκπρόσωπος, μαζί με τον Ζαν-Πατρίκ Μανσέτ, του γαλλικού νουάρ μυθιστορήματος néo-polar, όπου η κοφτή, νευρική γραφή και το αστυνομικό μυστήριο συναντούν την οξύτατη κοινωνική κριτική, προσφέροντας στους αναγνώστες ένα εξαιρετικό εργαλείο για να εξερευνήσουν την αθλιότητα που προσπαθεί να κρύψει η σύγχρονη κοινωνία, τη σκοτεινή ατμόσφαιρα των αστικών κέντρων, τη βία και την αίσθηση απογοήτευσης που πλημμυρίζουν τους κατοίκους τους.

Ταυτότητα

Στην υδατογραφία Angelus Novus του Klee, ο αναπαριστάμενος άγγελος, ο Άγγελος της Ιστορίας του Benjamin, είναι ένας δυνητικός αρωγός.

» περισσότερα

Επικοινωνία

ANGELUS NOVUS, ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Γράμμου 40, Βριλήσσια 152 35, Αθήνα

Τηλέφωνο: 210-6137942

info[AT]angelus-novus[DOT]gr

Εγγραφή στο newsletter